O nama   
Kontakt   
Oglašavanje   
Impresum   
Uvjeti korištenja   
Pošaljite nam vijest!
GlasLike.hr
Lika nekretnine
povratak

Popunjava se zračna flota na Špilniku

1/3
Popunjava se zračna flota na Špilniku
Popunjava se zračna flota na ŠpilnikuPopunjava se zračna flota na ŠpilnikuPopunjava se zračna flota na Špilniku
Objavljeno: 25-07-2015

Nakon što su nedavno otočki zaljubljenici u „nebeske visine“, okupljeni u Aero klub “Krila Gacke“, predvođeni pilotom Tonijem Dujmovićem uredili i vratili dostojan izgled nekadašnjem „caru“ nebeskih prostranstva američkom transportnom avionu Douglasu DC-3 te time zrakoplovnu bazu u Otočcu (Špilnik) stavili u širi interes javnosti, o čemu su pisali brojni mediji, aktivnosti, kako je i najavljivao Toni Dujmović nastavljene su.

Ponosan div Doglas DC-3 osim što mami pogledima brojne prolaznike, i postaje znatiželja brojnih turista i putnika koje put nosi kroz Gacku dolinu, postao je i svojevstan turističko povijesni simbol tog dijela Gacke doline i Like.

Naime, ne tako davno Toni Dujmović kazao je da obnova i restauracija Douglasa DC-3 nije završena, da u planu ima još puno radova, a jedna od zamišljenih ideja bila je da se na zrakoplovnu bazu Špilnik doveze još jedan sličan avion s kojim bi se, malo po malo, popunjavala zračna flota, te time uredio, bolje rečeno, posložio jedan mali muzej zrakoplovstva. Zamišljeno, rečeno i učinjeno.

Pet dana su dečki iz „Krila Gacke“ uz pomoć Branka Šepca i vučne službe „Lončar“ rastavljali na aerodromu Željava avion Thunderjet, kako bi ga mogli transportirati do Otočca. U petak jutro, oko je naše kamere na zrakoplovnoj bazi Špilnik „kliknulo“ avion Thunderjet, američke proizvodnje iz 50-ih godina 20. st. On je uz odobrenje nadležnih institucija Ministarstva obrane i samog ministra Kotromanovića,  DUDI-ja, PU Ličko senjske prevezen iz nekadašnjeg aerodroma Željava na zrakoplovnu bazu Špilnik u Otočcu.

Kad je riječ o avionu Thunderjetu F-84, bio je to američki borbeni avion s turbo mlaznim motorom, lovac-bombarder, čiji razvoj je počeo 1944., a poletio je 1946. Thunderjeti su u SAD postali primarni udarni avioni, u vrijeme Korejskog rata, gdje su letjeli u 86.408 misija i uništili 60 posto svih ukupnih  ciljeva, kao i osam sovjetskih lovaca tipa MiG. F-84 Thunderjet je bio prvi serijski borbeni avion, koji je mogao uzeti gorivo tokom leta i prvi lovac sposoban nositi nuklearne bombe Mark 7.

Što je sve preletio ovaj avion, kroz koje je sve ratne operacije prošao, možemo samo nagađati, stoga iako jako devastiran i uništen, sam pogled na njega budi čudne osjećaje i razmišljanja. Da će u njegovu obnovu i restauraciju trebati uložiti puno potpuno je jasno, no sam osjećaj da će njegova krila ponovno biti raširena i da će spremno stajati u nekadašnjem sjaju, zahvaljujući trudu i odricanju otočkih zaljubljenika u zrakoplovstvo za svaku je pohvalu, i nagradu. Malo po malo, ideja predsjednika Aero kluba „Krila Gacke“ Tonija Dujmovića i njegovih prijatelja ostvaruje se, stoga ne  treba čuditi ako nas dečki iz „Krila Gacke“ uskoro iznenade sa još nečim što se rijetko viđa a što oni uporno i samozatajno nastoje otrgnuti od zaborava.

Dražen Prša

 

Podijeli novost na društvenim mrežama!
Novalja.coom