O nama   
Kontakt   
Oglašavanje   
Impresum   
Uvjeti korištenja   
Pošaljite nam vijest!
GlasLike.hr
Lika nekretnine
povratak

Društvene mreže i poslovni svijet

1/1
Društvene mreže i poslovni svijet
Društvene mreže i poslovni svijet
Objavljeno: 22-01-2015

OTOČAC – Društvene mreže postale su fenomen 21. stoljeća, moderni čovjek gotovo pa da je postao pravi ovisnik, da ne može bez njih. Od nekadašnje svrhe isključivo zabave i socijalnoga umrežavanja (fenomen dokoličarenja), danas su preuzele znatno veći broj funkcija, posebice u poslovne svrhe. Tako je virtualna igra poprimila sasvim ozbiljne razmjere, a poslovni ljudi su jako brzo prepoznali moć društvenih mreža. Nije trebalo dugo da one dobiju i onu, reklo bi se seriozniju ulogu u globaliziranu svijetu. Zapravo, proces globalizacije je bio onaj supstrat koji je pogodovao pojavi novih društvenih mreža, no mora se reći da su ove dvije pojave međusobno uvjetovane, niti bi globalizacije bilo bez društvenih mreža, niti bi društvenih mreža bilo bez globalizacije.

Društvene mreže jesu aplikacije koje se temelje na internetskoj platformi, a služe radi povezivanja pojedinaca, neovisno o prostornoj i vremenskoj dimenziji. To je ta njihova prednost u odnosu na svaki drugi oblik komunikacije jer su prostorno i vremenski gotovo pa neograničene. Postoji mogućnost njihovih ograničavanja, pokazuju to i dokazuju primjeri nekih rigidnih država koje strogo kontroliraju društvene mreže, čak ih i zabranjuju svojoj populaciji. Ali pojava novih oblika mrežnog komuniciranja probija te zabrane, zapravo zabrane donekle pridonose nastanku novih ideja i njihovih primjena u međumrežnom svijetu.

Najpoznatija je društvena mreža svakako Facebook, uz koju je danas poznat cijeli niz drugih sporednih mreža. Tek će vrijeme pokazati koje će od njih dovoljno ojačati i narasti, a koje će se gasiti i nestajati. Zahvaljujući stalno rastućem broju korisnika, Facebook i ostale društvene mreže odlična su platforma za provođenje marketinških aktivnosti. Danas gotovo pa da postaje nezamisliv marketing bez društvenih mreža. Postavlja se pitanje je li on bez njih moguć, naravno da jest, stara je to i žilava disciplina, ali bi bez društvenih mreža bio kudikamo manje učinkovit. Internet marketing postao je, ili se tome apsolutu približava, neizostavan alat u gotovo svima gospodarskim aktivnostima. Suvremeno svjetsko gospodarstvo postalo je ovisnik od internet marketinga.

Brojne su prednosti primjene društvenih mreža u marketinške svrhe, a sve veći se broj njih prepoznaje u turističkoj djelatnosti. Baš u ovoj djelatnosti možda najzornije to dolazi do izražaja. Čak i oni poduzetnici u hotelijerstvu i turizmu, koji se opiru korištenju društvenima mrežama (zbog niza razloga), uvjeravaju se, ili su se već uvjerili, da ove djelatnosti bez toga ne mogu opstati u suvremenim uvjetima poslovanja. Znanstvena i stručna istraživanja potvrđuju pretpostavke o prepoznatljivim prednostima koje proizlaze iz korištenja društvenih mreža u marketinške svrhe u odnosu na neke druge marketinške tehnike, sada sve više napuštene i zanemarene. Suvremeni marketing preko društvenih mreža sve više otkriva i neke do sada nepoznate izričaje, npr. sve više koketira s virtualnošću, dajući sebi posve novu dimenziju.  

Nezahvalno je prognozirati kamo će društvene mreže usmjeriti marketing, kojim stazama će suvremeno poslovanje gaziti, ali da će se moći bez društvenih mreža, ma koje one bile, to je sasvim izvjesno da ne će, da će one biti moćne poluge gospodarske aktivnosti. Što prije to shvatimo, i prihvatimo, to bolje.

Tino Ostović

Podijeli novost na društvenim mrežama!
Novalja.coom