O nama   
Kontakt   
Oglašavanje   
Impresum   
Uvjeti korištenja   
Pošaljite nam vijest!
GlasLike.hr
Lika nekretnine
povratak

Biskup Šaško predvodio molitvu za katoličke vjernike na oskvrnjenim grobovima hrvatskih vojnika

1/2
Biskup Šaško predvodio molitvu za katoličke vjernike na oskvrnjenim grobovima hrvatskih vojnika
Biskup Šaško predvodio molitvu za katoličke vjernike na oskvrnjenim grobovima hrvatskih vojnikaBiskup Šaško predvodio molitvu za katoličke vjernike na oskvrnjenim grobovima hrvatskih vojnika
Objavljeno: 11-12-2024

ZAGREB - Na Međunarodni dan ljudskih prava jučer je na gradskom groblju Mirogoj zagrebački pomoćni biskup Ivan Šaško predvodio molitvu za katoličke vjernike na oskvrnjenim grobovima hrvatskih vojnika poginulih između 1941. i 1945. godine.

U ime građana, žrtvoslovnih udruga i članova obitelji obratio se Željko Tomić. Molitveni dio programa predvodili su ef. Mersad Kreštić i pomoćni biskup zagrebački Ivan Šaško.

Evo nekih izvadaka iz molitve i obraćanja biskupa Šaška:

„U daru Božjega mira i milosrđa srdačno pozdravljam organizatore ovoga zajedništva, vas, predstavnike i članove Zajednice žrtvoslovnih udruga (Hrvatsko društvo političkih zatvorenika; Hrvatsko žrtvoslovno društvo – Zagreb; Žrtve za Hrvatsku Osijek; Hrvatski obredni zdrug Jazovka; Udruga Bosansko-hercegovački Hrvati i Hrvatski domobran – Udruga ratnih veterana Hrvatske), kao i Vas, cijenjeni zamjeniče glavnoga imama zagrebačkog, Mirsade efendijo Kreštiću; zahvalan Gospodinu, braćo i sestre, dragi prijatelji, što ni ove godine nije izostala vaša prisutnost.

Osmu godinu na današnji dan molimo za hrvatske vojnike, kršćane i muslimane, čija su smrtna tijela ovdje položena u zemlju. Osmu godinu živimo u nadi da će zagrebačke gradske vlasti, ali i hrvatske državne vlasti pokazati malo ljudskosti i dopustiti da nad njihovim kostima bude vidljivo ime i znak vjere u kojoj su živjeli na zemlji, dok istodobno molitvom i vjerom ispovijedamo nadu da ih je Bog, u svome smilovanju, primio u vječno blaženstvo.

Svjesni da su ti ljudi i imena odbačeni te da takav pristup otvara puno drugih pitanja, osam godina odavde usmjeravamo pozornost prema nečemu za što smo mislili da je sasvim razumljivo u društvima koja se rado pozivaju na humanost i na ljudsko dostojanstvo.“

„ Ovo grobljansko polje je poput onih tvari i sredstava koje pokazuju narav, stanje i promjene određene tvari; ovo polje, koje se samo čini da je polje smrti, zapravo je poput indikatorskoga ili lakmus-papira kojim se pokazuje i provjerava stanje na svim poljima života u društvu.

Odnos ljudi i mjerodavnih vlasti prema umrlima govori ne samo o smrti i o prošlosti nego – puno više – o životu, o sadašnjemu životu i o budućnosti. Da, upravo na grobljima se vidi zrelost i nezrelost jednoga društva, osobito europskoga, njegove vrijednosti i njegove slabosti, njegova postignuća i nastojanja.

Ovo polje govori o našemu odnosu prema otajstvu života i prema smislu postojanja; govori o brizi za djecu, o odgoju i obrazovanju, o znanosti i gospodarstvu; govori o komunikaciji i međusobnim odnosima, o miru i o ratu; govori o sadašnjemu poimanju kulture i o tome kakav svijet otvaramo, ako iz njega izguramo zadane odrednice ljudske stvorenosti i suosjećanje jednih prema drugima.

Jer, na čemu bi to trebala počivati humanost, ako ne na sućuti?

Dragi prijatelji, ovo polje je polje preminulih hrvatskih vojnika, ali – nažalost – ovo bi polje, kao indikator, kao pokazatelj stanja u našemu društvu, uz sebe moglo imati napisan naslov: Polje svjedočanstva bešćutnosti dosadašnjih zagrebačkih i hrvatskih vlasti. Jer, kakvi su to ljudi, kakvi smo mi ljudi, ako mrtvima ne damo njihova imena?“

„Čuli smo govoriti da su ovdje pokopani ljudi bili na ‘krivoj strani povijesti’. Ako se time želi pokojnima suditi tko zna po kojemu zakoniku, najprije treba znati da povijest nema strana. Povijest je jedna; i u toj povijesti vidljiva je prisutnost otajstva dobra i otajstva zla; svaki čovjek odlučuje hoće li činiti dobro ili zlo, a konačni sudac nije čovjek, osobito to ne može biti čovjek vođen totalitarističkim kriterijima.“

„Kolikogod bio naviknut na relativiziranje otajstva zla iz doba jugoslavenskoga komunizma, nedavno sam ipak ostao zatečen pred izjavama, koje možemo čuti i od kandidata za predsjednika hrvatske države, da je pitati nekoga o članstvu u Komunističkoj partiji jednako pitanju o tome je li netko živio u Jugoslaviji.

Pa je li moguće i to prodati na hrvatskoj tržnici besmisla, kad dobro znamo koliki su odbijanjem toga članstva stradali, bili zlostavljani, prisiljeni napustiti domovinu, držani daleko od redovitih mogućnosti školovanja, rada i društvene prisutnosti, dok su se članovima Partije otvarala sva vrata povlastica?“

„Na ovoj ‘grobljanskoj margini’ ostaju otisci otajstva zla, postupaka vlasti, ali poglavito naše prisutnosti i nade. U vremenu u kojemu primjećujem da ljudi postaju tiši; da hrvatski narod počinje šaptati, u izvanjskoj buci došašća pozvani smo biti glas Božje Riječi te time istine i nade koja ima svoje margine. Kao vjernicima uvijek nam je ići na rubove; podupirati glas dobra koji se ne čuje; biti uz ljude koji su prešućivani, kojima politička moć ne dopušta progovoriti otajstvom ljubavi.“

IKA/M.K.

 

Podijeli novost na društvenim mrežama!
Novalja.coom