KARLOVAC - Četvrtu godinu za redom u organizaciji sekcije Zajednice obiteljskog turizma za regiju Lika – Karlovac i u partnerstvu s turističkim zajednicama Ličko-senjske i Karlovačke županije, u restoranu La Mirage u Karlovcu, 12. travnja održan je Regionalni forum obiteljskog smještaja koji je i ove godine okupio veliki broj pružatelja usluga obiteljskog smještaja te partnera Foruma koji su izložili svoje proizvode i predstavili svoje usluge. Interes za ovaj forum je bio popriličan, nazočilo mu je preko stotinjak polaznika, dok je predavača bilo 20.
Nazočnima se prigodno obratio Zlatko Kuzman, predsjednik Županijske komore Karlovac i skrenuo pažnju na činjenicu da Karlovačka i Ličko-senjska županija bilježe izrazito veliki rast turističkog prometa u obiteljskom smještaju i povećanje broja smještajnih kapaciteta posljednjih godina. Posebno je naglasio da Karlovačka županija bilježi najveći broj dolazaka i noćenja među kontinentalnim županijama. Istaknuo je ulogu Zajednice obiteljskog smještaja Hrvatske gospodarske komore u daljnjem marketingu i pozicioniranju ovog oblika smještaja radi podizanja kvalitete i povećanja konkurentnosti.
U radnom dijelu prvoga bloka naglasak je bio upravo na dosadašnjima postignutim rezultatima i daljnjem razvoju obiteljskog turizma u Hrvatskoj, važnosti brendiranja smještaja u cilju razvijanja znaka kvalitete “Izvorno hrvatsko domaćinstvo” uz poticanje korištenja usluga domaćih proizvođača u opremanju objekata i korištenja usluga digitalnog marketinga domaćih tvrtki, koje imaju izuzetno kvalitetna rješenja koja mogu bitno unaprijediti usluge domaćina u obiteljskom smještaju. Ličko-senjska županija je predstavila svoj projekt razvoja kluba kvalitete Blue&Green Homestay.
Veliki dio prvog bloka izlaganja i rasprava nakon njega posvećena je temama vezanim uz zakonodavni okvir, odnosno pojašnjenje poreznog položaja pružatelja usluga smještaja u domaćinstvu, nadležnost turističke inspekcije u radu s privatnim iznajmljivačima te novinama u zakonskoj regulativi kod razvrstavanja i kategorizacije objekata u kojima se pružaju ugostiteljske usluge smještaja.
Drugi blok izlaganja posvećen je temama kroz koje su se prisutni mogli upoznati s aktualnim trendovima iz Booking.com-a i dobiti uvid kako stoji hrvatski obiteljski smještaj na booking.com platformi, upoznati se s novim turističkim magazinom The Plitvice Times koji pokriva široko područje Plitvica i svakodnevno, isključivo na engleskomu jeziku, informira turiste, građane i one koji su zainteresirani za ovo područje te s mogućnošću uključivanja ponude smještaja na platformu Via Adriatice.
Vrlo važna tema bilo je i kako pripremiti svoje smještajne kapacitete i najzahtjevnijim gostima te koje su pogodnosti RBA turističkog kredita za domaćine - bilo da se radi o kupnji, gradnji, adaptaciji postojećih kapaciteta, gradnji bazena ili uređenju okoliša.
Veliku pažnju i brojna pitanja izazvale su prezentacije primjera dobre prakse samih privatnih iznajmljivača koji su uspješno razvili svoje poduzetničke priče i potvrdili ponovo da je čovjek ključ uspjeha u turizmu i da projekti koji se posljednjih godina razvijaju slijede svjetske trendove u ekologiji i razvoju održivog turizma – kazala nam je Viša stručna suradnica Županijske komore Otočac Irena Banić.
Umrežavanje dionika ključno je u svrhu kreiranja inovativne i zaokružene turističke ponude, odnosno prilikom svakog planiranja turističkih aktivnosti unutar destinacije. Kvalitetnim umrežavanjem s ostalom ponudom u destinaciji ostvaruju se ciljevi, konkurentnost, inovativnost te obogaćuje ponuda destinacije, a tako i svakog pojedinačnog smještajnog objekta. Dvije posljednje prezentacije pružile su upravo takvu mogućnost prisutnim iznajmljivačima.
Tijekom trajanja Foruma, posjetitelji su se mogli se informirati o novim uslugama i proizvodima specijaliziranim za unapređenje obiteljskog smještaja te novostima i pogodnostima u bankama i štedionicama.
M. Kranjčević