O nama   
Kontakt   
Oglašavanje   
Impresum   
Uvjeti korištenja   
Pošaljite nam vijest!
GlasLike.hr
Lika nekretnine
povratak

O turizmu i novim trendovima

1/5
O turizmu i novim trendovima
O turizmu i novim trendovimaO turizmu i novim trendovimaO turizmu i novim trendovimaO turizmu i novim trendovimaO turizmu i novim trendovima
Objavljeno: 24-11-2017

KORENICA – Jučer u vijećnici Općine Plitvička Jezera održana 11. sjednica Strukovne grupe hotelijera i ugostitelja, nautičkog turizma i putničkih agencija HGK Županijske komore Otočac. Sjednicom je predsjedavala i vodila ju zamjenica predsjednika Danijela Nekić.

Irena Banić, viša stručna suradnica u Županijskoj komori Otočac uvodno je iznijela osnovne pokazatelje turističke sezone u Ličko-senjskoj županiji ove godine. A ti pokazatelji su više nego dobri, povećanje je i u dolascima gostiju, ali i u noćenjima. Ono što je mnogo važnije jest da je taj trend rasta turizma iz godine u godinu konstantan. I ne samo u primorju, već i u kontinentu županije.

O novim trendovima i ponašanju potrošača u turizmu izlaganje je imala dr. sc. Romana Lekić, pomoćnica dekana za studije turizma na Edward Bernays visokoj školi za komunikacijski menadžment u Zagrebu. Dugi niz godina radila je kao predstojnica Katedre turizma na Veleučilištu Vern u Zagrebu. Stekla je doktorat u području kulturne antropologije s temom "Hrvatska tradicijska baština i kulturni turizam – mogućnosti uključivanja nematerijalne baštine preko reprezentativnih uzoraka“. Predavanje dr. Lekić bilo je nazočnima nadasve poučno i zanimljivo jer je predavačica otvorila neke posve nove teme kada je turizam u pitanju, odnosno dala očišta iz posve drugog kuta. Pojasnila je kakva je veza između motiva putovanja i posebnih oblika turizma koji su trenutno u trendu. Naglasak je bio na narativnom aspektu u interpretaciji te važnost uključivanja lokalne zajednice kroz participativni pristup i partnerstva u kreiranju ugostiteljske i hotelske ponude. S obzirom na obimnu ponudu u turizmu, kada postaje teško razlikovati proizvode i usluge prema kvaliteti, potrošači sve više traže ostale faktore na temelju kojih će temeljiti svoj izbor. Traže se iskustva za pamćenje, a tu je važna interpretacija i animacija tako da  smještajni i ugostiteljski objekti dobivaju novu ulogu u lancu kreiranja doživljaja. Kroz niz primjera dr. Lekić naglasila je da je danas u trendu volonterski, new age i spiritualni turizam. Traži se autohtonost, autentičnost, traži se ono nešto posebno i drugačije, koje mora biti ekskluzivno ali ne nužno i elitno. Jednostavno, traži se posve novi pristup gostu. Pritom se osvrnula i na veliku pomodnost brendiranja u turizmu, iza čega često puta ne stoji ništa osim šuplje priče.

A o predrasudama i istinama o EU fondovima kroz vlastiti primjer govorila je živahno i slikovito Željka Brozović, suvlasnica turističke agencije Natura-Turist d.o.o. iz Korenice. Iznijela je sva iskustva „muke po EU fondovima“, ali na kraju s optimističnim zaključkom da koliko god taj proces bio težak i složen, da se isplati jer ne samo da se na kraju dobije novac za provedbu programa, već da se tijekom procesa dobiju i znanja i vještine koje teško da bi ih dobili po nekoj drugoj osnovi.

M. Kranjčević

Podijeli novost na društvenim mrežama!
Novalja.coom