O nama   
Kontakt   
Oglašavanje   
Impresum   
Uvjeti korištenja   
Pošaljite nam vijest!
GlasLike.hr
Lika nekretnine
povratak

Sučelni razgovor s nositeljima OPG-a Furlan

1/6
Sučelni razgovor s nositeljima OPG-a Furlan
Sučelni razgovor s nositeljima OPG-a FurlanSučelni razgovor s nositeljima OPG-a FurlanSučelni razgovor s nositeljima OPG-a FurlanSučelni razgovor s nositeljima OPG-a FurlanSučelni razgovor s nositeljima OPG-a FurlanSučelni razgovor s nositeljima OPG-a Furlan
Objavljeno: 12-06-2017

OTOČAC - OPG Furlan iz Korenice, a moglo bi se reći i iz Otočca, odatle Furlani potječu, a žive i rade u Korenici, su promišljenim i serioznim radom postigli zamjetne rezultate u pčelarenju, ali ne samo u pčelarenju već i u proizvodnji i prodaji i meda i proizvoda od meda. Odmakli su se od one klasične matrice „ teglica meda – kućni prag“ već su osjetili da takav način prodaje nije zadovoljavajući, da se mora učiniti neki iskorak, odnosno da treba koristiti suvremene marketinške metode. Razgovarali smo s Marijanom i Darkom Furlanom.

GG: - Za početak, što sve proizvodite, koje vrste meda i proizvoda od meda.

OPG Furlan: - Proizvodimo različite vrste meda kao što su cvjetni, livadni med, medun, vrijesak, bagrem, kesten i draču. Većina navedenih vrsta je s domicilna područja, ali kako pčelarimo po sustavu selećeg pčelarstva, imamo i neke vrste koje potječu i s drugih područja na koja vozimo pčele na pašu, npr. kesten, drača. Osim meda, našim kupcima nudimo i druge vrste pčelinjih proizvoda kao što su propolis i pelud.

GG: - Na izložbama i sajmovima dalo se primijetiti da nudite i neke pčelinje proizvode, poput kremasta meda s dodatcima, s čokoladom, s maslačkom. O čemu se tu radi? I kako tržište reagira na takve proizvode?

OPG Furlan: - Kremasti med je naša nova ponuda budući da se za njegovu proizvodnju mora imati poseban uređaj za miješanje meda. Nažalost, naše tržište nije dovoljno upoznato s kremastim medom, a u svijetu je ovaj med poznat i vrlo cijenjen. Naša je zadaća i educirati potrošače pa im u prodajnom razgovoru opišemo o kakvoj se vrsti meda radi. Naime, kremasti med je posve prirodni svježi med koji nije bio termički obrađivan te se njegovim dugotrajnim i postepenim miješanjem postiže kontrolirana kristalizacija meda koji ima glatku i mazivu konzistenciju. Što se med duže i sporije miješa struktura kristala je finija , a med je više maziv. Postignuta kremasta konzistencija uvijek takvom i ostaje. Kremasti med je i praktičniji iz razloga što ne curi, a mogu mu se dodati čokolada, maslačak, iglice jele, tako to mi radimo. 

GG: - Dobili ste i više nagrada za svoje proizvode ne samo u Ličko-senjskoj županiji već i van hrvatskih granica. Ove godine dobitnici ste srebrne medalje u kategoriji „Dobar dizajn“ za liniju pčelinjih proizvoda „Ličko kolo“, na ocjenjivanju kvalitete proizvoda na Novosadskom sajmu 2017. g.

OPG Furlan: - Posljednje dvije godine smo sudjelovali u ocjenjivanju kvalitete meda na manifestaciji Jesen u Lici te smo dobili svake godine po dva zlatna priznanja te više srebrnih i brončanih. Zlatna priznanja dobili smo za medun, livadni med te za draču dva puta. Na prijedlog HGK – Županijske komore Otočac dvije godine smo sudjelovali i na Međunarodnom poljoprivrednom sajmu u Novom Sadu te postigli izvrsne rezultate. Kao što ste naveli, linija pčelinjih proizvoda Ličko kolo dobila je srebrnu medalju u kategoriji Dobar dizajn.

GG: Čini nam se da ste lanjske godine na istomu sajmu dobili veliku zlatnu medalju za med-medun na ocjenjivanju kvalitete pčelinjih proizvoda …

OPG Furlan: - Na tu nagradu smo posebno ponosni jer se radi o proizvodu za koji bi se moglo reći da je autohtoni proizvod. Medun ili medljikovac potječe od crnogoričnih biljnih vrsta (jela, smreka), nije nektarni med, već ga pčele proizvode skupljajući medljiku ili mednu rosu. U odnosu na nektarni med medljikovac ima veći sadržaj mineralnih tvari, manje je sladak, ima veću obojenost. Vrlo je cijenjen med, ali su njegove količine na tržištu manje.

GG: - Bez obzira na postignutu kvalitetu proizvoda, to nije bilo dovoljno. Što ste dodatno morali učiniti da bi se bolje pozicionirali na tržištu i postali prepoznatljivi, postali brand?

OPG Furlan: - Kvaliteta proizvoda se podrazumijeva, med mora biti proizvod prirode. Ali sama kvaliteta nije dovoljna da privučete potrošače, marketing mora biti prisutan u svakoj djelatnosti, pa tako i u poljoprivrednoj proizvodnji. Proizvod mora biti prepoznatljiv, mora imati jasnu poruku. To smo postigli dizajniranjem, stvaranjem vizualnog identiteta proizvoda. Naime, med OPG-a Furlan je prepoznatljiv po liniji proizvoda Ličko kolo koja se nalazi na etiketama i brošurama gdje je povezan proizvod s područjem i tradicijom. Svaki med ima svoj naziv na etiketi npr. “Skoči, poskoči!“ „Svaki svoju!“ i sl.,  što su naredbe u ličkom kolu koje daje kolovođa koji zapovijeda kolom. Na etiketama su ilustrirane pčele, obučene u narodne nošnje i povezane u kolo. Linija je izrađena za šest vrsta meda, a po potrebi može se i proširiti.

Osim kvalitete i dizajna proizvoda, bitna je i komunikacija s potrošačima. Danas se to može postići suvremenim načinom komunikacije, npr. društvenim mrežama, ali osobna prodaja i izravna komunikacija su najučinkovitiji alati. Pčelar mora imati znanja o proizvodu ne samo da bi proizveo, nego i prodao proizvod.

GG: - Pretpostavljamo da osmišljavanje vizualna identiteta, dizajna ambalaže niste mogli sve sami obaviti. Koga ste u tom potezu koristili?

OPG Furlan: - Smatramo da svaki posao treba profesionalno odraditi tako da smo dizajniranje prepustili grafičkom dizajneru gospodinu Vedranu Matiću iz Zagreba koji je također dobio nagradu za liniju Ličko kolo.

GG: - Jeste li koristili kakva sredstva EU fondova? Ako jeste, koliko vam je to „uprlo u kola“?

OPG Furlan: - Upravo završavamo s realizacijom aktivnosti iz poslovnog plana koje se odnose na opremanje punionice meda, što je sufinancirano sredstvima EU u okviru mjere Modernizacija i unapređenje procesa poslovanja i rada. Najveći dio potrebne pčelarske opreme nabavili smo iz vlastitih sredstava napornim i dugotrajnim radom kroz više godina pčelarenja. Jedan od nedostataka ovog posla je skupa oprema i pribor.

GG: - Je li bilo teško koristiti ta sredstva? Svi se nekako tuže da je sve jako složeno, gotovo pa nemoguće. Je li vam i tko u tomu pomogao?

OPG Furlan: - Proces nije ni brz ni jednostavan. Traže se određena znanja i vještine da bi mogli pratiti natječaje, raditi prijavu i realizirati aktivnosti. Budući da je dosta zahtjevno, najbolje je koristiti usluge konzultanata.

GG: - Iz dobivenih sredstava moderno ste opremili punionicu meda u Otočcu, konkretno na Luki. Je li to jedna i od mogućih turističkih priča?

OPG Furlan: - Sve poslove obavljamo u Otočcu gdje nam se nalazi obiteljska kuća i objekti potrebni za rad tako da se i punionica tu nalazi. Za sada ne planiramo širiti posao budući da smo ograničeni ljudskim potencijalima, ali s vremenom neke se stvari mogu promijeniti. U pčelarstvo smo krenuli kao s hobijem, iako je ono sada preraslo u dodatni posao budući da smo oboje zaposleni u drugim sektorima.

GG: - Na kraju samo nas podsjetite kada ste se počeli baviti pčelarenjem. I gdje se vidite u tom poslu (držimo da je to već odavna preraslo hobi) u narednom razdoblju?

OPG Furlan: - Pčelarenjem se puno generacija otočkih učenika počelo baviti još u osnovnoj školi zahvaljujući nastavniku Anti Mariniću koji je vodio pčelarsku sekciju kao izvannastavnu aktivnost, tu se razvio interes za pčelarstvo i stekla se elementarna znanja, a od 2005. godine pčelarstvom se bavimo ozbiljnije, kada je upisano i obiteljsko poljoprivredno gospodarstvo. Idealno bi bilo zaokružiti cjelinu, od proizvodnje do prodaje kroz turističku ponudu. Suvremeni gost je zahtjevan, traži i cijeni autohtone proizvode, ima svijest o zdravoj prehrani, želi upoznati način života i rada ljudi na području koje posjećuju.

Ova poslovna priča OPG-a Furlan iz Korenice (Otočca) je jedna uspješna priča malog poduzetnika koji je promišljenošću i hrabrošću uspio pomaknuti proizvodnju meda od one klasične „košnica – teglica“, dobiti nove proizvode na bazi kvalitetna meda, a uz suvremeni dizajn i marketinšku promidžbu postići ne samo višu cijenu već i zapažene poslovne rezultate. Primjer je to i drugima, ne samo pčelarima, da se mora učiniti određeni iskorak, da se drugačije mora promišljati bilo koje poslovanje i da rezultati neće izostati. Ovo je lijepi primjer kako treba.

Razgovor vodio: M. Kranjčević

Foto: OPG Furlan

Podijeli novost na društvenim mrežama!
Novalja.coom