O nama   
Kontakt   
Oglašavanje   
Impresum   
Uvjeti korištenja   
Pošaljite nam vijest!
GlasLike.hr
Lika nekretnine
povratak

Douglas DC-3 na postolju

1/5
Douglas DC-3 na postolju
Douglas DC-3 na postolju Douglas DC-3 na postolju Douglas DC-3 na postolju Douglas DC-3 na postolju Douglas DC-3 na postolju
Objavljeno: 13-05-2015

Još davnog 8. lipnja 1977. godine na aerodrom Špilnik, nedaleko Otočca, sletio je avion Douglas DC-3 (C-47, 71255), američki propelerni zrakoplov, čija su brzina i obim razvoja napravili revoluciju u zračnom prometu 1930-ih, 1940-ih godina. Zbog trajnog učinaka na zrakoplovnu industriju i Drugi svjetski rat, općenito je smatran jednim od najznačajnijih transportnih zrakoplova ikad napravljenih. Punih 38 godina od slijetanja aviona na aerodrom Špilnik, avion je nagrizan zubom vremena, devastiran i kao takav sve je manje plijenio pažnjom, unatoč svojoj nekadašnjoj ljepoti.

Ipak, zahvaljujući nekolicini entuzijasta, zaljubljenika u nebeske visine i ovaj vid sporta, pokrenuti su poslovi na obnovi i restauraciji Douglasa, koji su zahtijevali znatna financijska sredstva,  puno vremena i truda. Danas je (13.05.2015. godine) djelomično obnovljen Douglas DC-3 ( 8 tona) uz pomoć auto dizalice Ivana Lončara (Auto vuča „Lončar“) podignut na postolje, kako bi bila spriječena daljnja devastacija.

„Kao članovi Aero kluba „Krila Gacke“, gledajući kako je avion devastiran i kako propada, kako je iz njega sve poskidano, čak i izolacija, dijelovi lime, instrumenti, a ima svoju povijesnu vrijednost, došli smo na ideju da ga pokušamo obnoviti i sačuvati od daljnjeg uništavanja i propadanja. Plan i program za njegovu obnovu predali smo Gradu Otočcu, i po njihovom odobrenju započeli smo sa poslovima obnove. Obnova je počela na način da sam ispočetka sam skidao iskidane i uništene limove i dijelove, no postupno su se radovi proširivali. Puno je posla obavljeno, prvenstveno mislim na poslove koje je obavljao limar iz Zagreba, svoje učešće dali su i otočki vatrogasci, djelatnici Gacke, auto vuča „Lončar“ ... Obnova nije završena, puno još na njemu ima posla ali i planova kako bi ga u mogli u potpunosti obnoviti. U drugoj fazi obnove išli bi na postavljanje svijetla na krila i u unutrašnjost. U planu je postavljanje nadzorne kamere, video nadzora, što bi nam osiguravalo nadzor nad avionom 24 sata jer kako je hangar pod video nadzorom tako bi bio i avion“ – kazao je predsjednik Aero kluba „Krila Gacke“ Toni Dujmović.

Avion Douglas DC- 3 po riječima Dujmovića osim što će i dalje biti svojevrsna povijesno turistička  atrakcija, mogao bi služiti i za potrebe snimanja video spotova, za fotografiranje, ako se iznutra preuredi mogao bi služiti kao multimedija, može se napraviti kafić, sobe i puno toga što je već u svijetu napravljeno sa takvim avionima. Ideja je puno ali potrebna su velika financijska ulaganja.

Sa ovim poslovima nećemo stati, tako da smo Ministarstvu poslali dopis da nam se pomogne u realizaciji našeg programa. U tom smislu ja i umirovljeni pukovnik Zdravko Orešković obišli smo aerodrom na Željavi, pronašli avion Thunderjetkoji bi ako nam se odobri prevezli na naš aerodrom. Imamo obećanja da ćemo dobiti i protuzračni top, tako da bi u stvari napravili jedan mali muzej zrakoplovstva. Da interesa ima itekako, da je zanimanje veliko potvrđuje i današnji dan, kada se ovdje skupilo oko 150 ljudi koji su se interesirali za poslove koje obavljamo. Moram se prisjetiti nekih stvari i ovom prilikom zahvaliti pokojnom gradonačelniku Draženu Bobincu, Mariu Barkoviću i gradonačelniku Stjepanu Kostelcu koji su puno pridonijeli u obnovi i razvoju zrakoplovne baze na Špilniku, dodao je Toni Dujmović.

Treba spomenuti da je aerodrom na Špilniku jedini aerodrom koji je aktivan i koji ima sve dozvole od Ministarstva, odnosno od Agencije za civilno zrakoplovstvo i kao takav spada i jedne od boljih zrakoplovnih baza u Hrvatskoj. 

I danas, 71 godinu nakon što je proizveden Douglas DC-3 na otočkom aerodromu izgleda– impresivno.

Dražen Prša

Podijeli novost na društvenim mrežama!
Novalja.coom