Kako bi se policijski službenici Policijske uprave ličko-senjske adekvatno pripremili za upravljanje motociklima, danas je u vremenu od 10 do 12 sati na poligonu u Interventnoj jedinici policije u Gospiću održan trening sigurne vožnje.
Trening su vodili Instruktori vožnje Službe za stručno usavršavanje i specijalizaciju Policijske akademije, a održan je s ciljem usvajanja potrebnih znanja za sigurno i odgovorno sudjelovanje motociklista u prometu, te njihovo što manje stradavanje. Nakon održanog moto treninga, motociklisti su se provezli ulicama grada Gospića.
Tijekom 2014. godine na području Policijske uprave ličko-senjske evidentirano je 76 prometnih nesreća u kojim su sudjelovali vozači mopeda i motocikla i to 3 prometne nesreće s poginulim osobama, 57 prometnih nesreća s ozlijeđenim osobama i 16 prometnih nesreća s materijalnom štetom, u kojima su trojica vozača smrtno stradala, 23 vozača teško su ozlijeđena, dok je 37 vozača lakše ozlijeđeno. Što se tiče korištenja zaštitne kacige od strane vozača i putnika na mopedima i motociklima, tijekom 2014. godine 13,04 % sudionika prometnih nesreća na motociklima i mopedima nije koristilo zaštitnu kacigu.
Kako bi se smanjio broj stradavanja i povećala sigurnost motociklista i mopedista u prometu, apeliramo na vlasnike i vozače motocikala i mopeda da:
provjere tehničku ispravnost uređaja na mopedima i motociklima, a to su:
uređaji za upravljanje vozilom;
uređaji za zaustavljanje, a koji na motornim vozilima moraju biti ugrađeni i izvedeni tako da vozač može vozilo na siguran, brz i učinkovit način zaustaviti, bez obzira na stupanj opterećenja vozila i nagib ceste po kojoj se vozilo kreće te osigurati vozilo u nepokretnom položaju na cesti s nagibom (pod kočnim sustavom podrazumijeva se: radna kočnica i pomoćna kočnica);
uređaji za osvjetljenje ceste i za davanje svjetlosnih znakova (svjetla);
uređaji na vozilima koji omogućuju normalnu vidljivost (vozačko zrcalo);
uređaji za davanje zvučnih znakova;
kontrolni uređaji i uređaji za davanje znakova (brzinomjer s putomjerom i svjetiljkom za osvjetljavanje).
prije vožnje mopedom ili motociklom na kolniku:
očiste vizir, stave zaštitnu kacigu na glavu i pravilno je zategnu;
provjere tlak u gumama;
upale dnevno ili kratko svjetlo;
koriste zaštitnu opremu kako bi sačuvali zdravlje (jakna, hlače, štitnici, čizme i rukavice);
ne upravljaju ako su umorni ili pod utjecajem alkohola ili droga.
za vrijeme vožnje:
prilagode brzinu vožnje uvjetima na cesti (stanju i karakteristikama ceste);
ne stvaraju preveliku buku u vožnji (osobito noću);
da voze jedan iza drugoga, ako voze u skupini;
izbjegavaju vožnju na dijelovima asfalta na kojima ima pijeska, ulja i slično, posebice u zavojima;
da se prilikom vožnje kroz lijevi zavoj, odmaknu od središnje crte inače će im se glava nalaziti čak do jedan metar u prometnoj traci namijenjenoj za promet vozila iz suprotnog smjera;
ne voze prevelikim brzinama, niti slalom između vozila (mopedi i motocikli su uski zbog čega ih pri većim brzinama drugi sudionici u prometu teže predvide);
da kontroliraju svoje ponašanje i strast za vožnju te ne ispituju i ne dokazuju mogućnosti svog mopeda ili motocikla.
Vozače bicikala podsjećamo da ne voze u zabranjenom smjeru, da se pri prelasku pješačkih prijelaza uvjere mogu li ga prijeći nesmetano u odnosu na vozila koja prometuju i da koriste biciklističke kacige, jer je to u interesu njihove vlastite sigurnosti.
Skrećemo pozornost i ostalim vozačima na pojačanu prisutnost spomenute kategorije sudionika u prometu, odnosno, pozivamo ih na pojačani oprez prilikom uključivanja u promet i prestrojavanja, a posebice na povećanu opasnost oduzimanja prednosti prolaska motociklistima.
Glasnogovornica
Policijske uprave ličko-senjske
Maja Brozičević