O nama   
Kontakt   
Oglašavanje   
Impresum   
Uvjeti korištenja   
Pošaljite nam vijest!
GlasLike.hr
Lika nekretnine
povratak

EU direktivama ubrzava neke sporove

1/1
EU direktivama ubrzava neke sporove
EU direktivama ubrzava neke sporove
Objavljeno: 14-03-2016

OTOČAC – Sudovanje je više-manje u svim zemljama prilično spor proces, a u Hrvatskoj da se i ne govori. Traje to, izaziva troškove sudovanja, kad se k tome pridodaju odvjetnički troškovi, pa razna vještačenja znade u nekim sporovima biti 'skuplja pita od tepsije'. I svi promišljaju kako sporove pojednostaviti, ubrzati, kako ih pojeftiniti. Stara je istina da spora pravda i nije neka pravda.

Zakonom o alternativnom rješavanju potrošačkih sporova, kojom će se implementirati europska Direktiva 2013/11/EU omogućit će se alternativno rješavanje svih potrošačkih sporova između trgovaca sa sjedištem u Hrvatskoj i potrošača s prebivalištem u EU na jednostavan, brz i jeftin način, bez obzira na to radi li se o prekograničnim ili domaćim sporovima, moglo se čuti na nedavno održanom Okruglom stolu u Hrvatskoj gospodarskoj komori, koji je okupio predstavnike Ministarstva gospodarstva,  Visokog trgovačkog suda, Hrvatske odvjetničke komore, HGK i niza drugih sudionika upućenih u ovu temu.

Zakonom o alternativnom rješavanju potrošačkih sporova, čije se donošenje očekuje polovicom travnja ove godine, navode se kriteriji za odabir odgovarajućih tijela za alternativno rješavanje potrošačkih sporova, propisuje obveza informiranja i edukacije te provedba Uredbe o on-line rješavanju potrošačkih sporova. Ova uredba će se primjenjivati na alternativno rješavanje sporova proizašlih iz on-line transakcija koje su pokrenuli potrošači s prebivalištem u EU protiv trgovaca sa sjedištem u Uniji. Prijedlog će se podnositi putem Platforme za on-line rješavanje potrošačkih sporova – interaktivne web stranice, gdje potrošači mogu na brz, besplatan i jednostavan način elektronskim putem priložiti pritužbu i prateću dokumentaciju, koja se prosljeđuje odgovarajućem tijelu za alternativno rješavanje sporova, a kontaktna točka za on-line rješavanje potrošačkih sporova u Hrvatskoj bit će Europski potrošački centar Hrvatska, koji djeluje u Ministarstvu gospodarstva.

Uostalom, ovo nije samo hrvatska inicijativa, ona proizlazi, kako je navedeno, iz europske direktive. Donošenjem ovakvih propisa Hrvatska se samo uklapa u zadani okvir. Cilj je rasteretiti pravosudni aparat,  pridonijeti povećanju svijesti potrošača o njihovim pravima te povjerenju trgovaca i potrošača u jedinstveno tržište.

Lijepo zamišljeno, vrijeme i praksa će pokazati koliko će to biti uspješno.

M. Kranjčević

Podijeli novost na društvenim mrežama!
Novalja.coom