O nama   
Kontakt   
Oglašavanje   
Impresum   
Uvjeti korištenja   
Pošaljite nam vijest!
GlasLike.hr
Lika nekretnine
povratak

Mali i srednji poduzetnici slabo koriste osiguranje poslovanja

1/1
Mali i srednji poduzetnici slabo koriste osiguranje poslovanja
Mali i srednji poduzetnici slabo koriste osiguranje poslovanja
Objavljeno: 10-11-2015

OTOČAC – Često smo kao građani u obvezi (silom kao i dobre volje) nešto osiguravati. Najčešće nam to teško pada, sve košta, pa tako i razna osiguranja. Na primjer, obvezni smo osigurati automobil prilikom registracije, u pravilu se odlučimo samo za osnovno osiguranje, poneko se odluči za kasko, najčešće je to uvjetovano uz leasing. Kod stambenih kredita u obvezi smo osigurati tu nekretninu, inače nema kredita. Nude se i životna osiguranja, osiguranja od kojekakvih nepogoda, svašta se na tržištu osiguranja nudi.

Ali, što je s osiguranjima kad su u pitanju poduzetnici? Evo, Hrvatska gospodarska komora raspolaže s podatcima da čak 90 posto malih i srednjih poduzetnika ne koristi nikakve oblike osiguranja poslovanja, a radi se o velikom segmentu tržišta koji je još uvijek nepokriveno. Što je tomu razlog? Jednim dijelom je u pitanju nedovoljna informiranost i educiranost, a jednim dijelom je to popriličan trošak (ako se ne koristi mudro i promišljeno).

Osiguranje poslovanja posebno je značajno u onim djelatnostima koje za sobom vuku veće rizike od nepredviđenih okolnosti, kao što je to npr. u poljoprivredni. Vidimo da šteta od elementarnih nepogoda (poplave, suše, tuče, mraza, snijega) ima sve više, mogu županije proglašavati elementarne nepogode, samo je pitanje koliko država ima novca na raspolaganju da pokrije sve štete. Iskustvo nas uči da sve manje i manje nadoknađuje štete, upućujući građane i poduzetnike na osiguranja. Ali, rizici u poslovanju se mogu pojaviti i u svakoj djelatnosti (svjedočili smo o prekidu prometa auto cestom, na primjer). Obrtnici, male i srednje tvrtke puno teže proživljavaju te štete od velikih poduzeća.

Je li odgovornost za slabo korištenje osiguranja isključivo samo kod poduzetnika? Ne bi se reklo, u tome udjela imaju i osiguravateljske kuće. U trci za zaradom i nadmetanju s konkurencijom, klijenti im često ostanu po strani, nude im se stereotipna osiguranja, odnosno slabija je orijentiranost prema klijentima, njihovim potrebama i specifičnim zahtjevima. I jedni i drugi, i poduzetnici i osiguravatelji, morat će uskladiti svoje potrebe i interese da bude u poslovima osiguranja dobro i pošteno i jednima i drugima.

M. Kranjčević

Podijeli novost na društvenim mrežama!
Novalja.coom