O nama   
Kontakt   
Oglašavanje   
Impresum   
Uvjeti korištenja   
Pošaljite nam vijest!
GlasLike.hr
Lika nekretnine
povratak

Koje su to države EU produžile kabotažu u cestovnom prometu?

1/1
Koje su to države EU produžile kabotažu u cestovnom prometu?
Koje su to države EU produžile kabotažu u cestovnom prometu?
Objavljeno: 06-07-2015

 

OTOČAC - 1. srpnja ove godine isteklo je prvo dvogodišnje prijelazno razdoblje za primjenu članka 8. Uredbe (EZ) br. 1072/2009 Europskoga parlamenta i Vijeća od 21. listopada 2009. o zajedničkim pravilima za pristup tržištu međunarodnoga cestovnog prijevoza tereta (preinačena) (SL L 300, 14.11.2009., str. 72.).

U skladu sa Ugovorom o pristupanju Republike Hrvatske Europskoj uniji primjenjuje se sljedeće:

U razdoblju od dvije godine od dana pristupanja Republike Hrvatske, odnosno do 1. srpnja ove godine hrvatski prijevoznici nisu imali pravo obavljati kabotažu u cestovnom prijevozu tereta u drugim državama članicama, a prijevoznici iz drugih država članica nisu imali pravo obavljati kabotažu u Republici Hrvatskoj

Do isteka prvoga dvogodišnjeg razdoblja, države članice mogu Europskoj komisiji dostaviti obavijest o tome žele li zabranu obavljanja kabotaže produljiti za još dvije godine, ili namjeravaju li primijeniti članak 8. Uredbe 1072/2009. U državama članicama koje dostave obavijest da će primjenjivati članak 8, i onima koje do navedenog roka ne dostave nikakvu obavijest Komisiji, primjenjivat će se članak 8, odnosno hrvatskim prijevoznicima će biti dopušteno obavljanje kabotaže. Isto tako prijevoznicima iz tih država članica bit će dopušteno obavljanje kabotaže u Republici Hrvatskoj na način kako je to propisano člankom 8. Uredbe.

To znači da je svaki cestovni prijevoznik koji ima licenciju Zajednice za obavljanje međunarodnog prijevoza tereta te čiji vozač, ako je državljanin iz treće države, ima potvrdu za vozače, ovlašten obavljati kabotažu pod sljedećim uvjetima: 

Jednom kada je teret koji se prevozi u okviru dolaznoga međunarodnog prijevoza iz druge države članice, ili treće države dovezen u državu članicu koja je domaćin, prijevoznik ima pravo obaviti do tri kabotaže istim vozilom ili u slučaju skupa vozila, motornim vozilom tog skupa vozila. Zadnji istovar u okviru kabotažnih prijevoza prije napuštanja države članice koja je domaćin, mora se izvršiti u roku od sedam dana od zadnjega istovara u državi članici domaćinu u kojoj je izvršen istovar dolaznoga međunarodnog prijevoza.

Prijevoznik može odlučiti obaviti jedan, dva ili tri kabotažna prijevoza u različitim državama članicama EU, a ne nužno u državi u kojoj je izvršen istovar dolaznoga međunarodnog prijevoza. U tom slučaju samo jedan kabotažni prijevoz je dopušten u toj državi članici i mora biti izvršen u roku od tri dana od dana ulaska praznog vozila u tu državu.

Smatra se da je cestovni prijevoz tereta koji obavlja strani cestovni prijevoznik u državi članici domaćinu u skladu s Uredbom samo ako cestovni prijevoznik može podastrijeti jasne dokaze o dolaznomu međunarodnom prijevozu i o svakoj naknadno obavljenoj kabotaži.

Koje su to države članice produžile razdoblje za kabotažu u cestovnom prijevozu sve do 30. lipnja 2017. godine? To su: Austrija, Belgija, Bugarska, Danska, Francuska, Italija, Nizozemska i Slovenija – doznajemo u Hrvatskoj gospodarskoj komori – Županijskoj komori Otočac.

Više o tome moći će se pogledati na: http://www.mppi.hr .

M. Kranjčević

Podijeli novost na društvenim mrežama!
Novalja.coom