O nama   
Kontakt   
Oglašavanje   
Impresum   
Uvjeti korištenja   
Pošaljite nam vijest!
GlasLike.hr
Lika nekretnine
povratak

U Gackoj turistički rezultati kao nikada do sada

1/1
U Gackoj turistički rezultati kao nikada do sada
U Gackoj turistički rezultati kao nikada do sada
Objavljeno: 03-12-2016

OTOČAC - Zaključno sa 30. studenim na području Turističke zajednice Grada Otočca premašena je „magična brojka“ od 40.000 noćenja. To je po prvi put i po tomu je ovo najuspješnija gačanska turistička sezona do sada. 

Rad i dugogodišnji strpljivi napori, kako se to kaže – urodili su plodom. Nije slučajno što su ove godine Otočac i regija Gacka proglašeni jednom od šest najuspješnijih destinacija kontinentalna turizma. Malo o tomu govorimo, malo o tomu pišemo, a moralo bi se, trebalo bi, valjalo bi. Jer ono što nam drugi priznaju, ispada da lokalom žiteljstvu to nije toliko važno. To ne smije biti tako, takve stvari su nedopustive. Jer čemu svi napori i sve promidžbe ako lokalna sredina ne diše s tim i takvim uspjesima? Ili se samo čini da ne diše.

A što nam još govore brojke? Za promatrano razdoblje ukupno je došlo 29.363 turista, koji su ostvarili 40.227 noćenja, što je porast u odnosu na 2015. godinu u dolasku za 10,95 posto (26.837 dolaska), odnosno u noćenjima za 11,8 posto (34.072 noćenja). Po dolascima u Gacku i dalje prednjače Korejanci, slijede zatim Talijani, Nijemci, Francuzi i  Španjolci.Analizirajući strukturu gostiju, regija Gacka je ipak destinacija za strance, oni su ostvarili 35.137 noćenja (87,3 posto), dok su domaći gosti participirali s 5.090 noćenja. 

Statistički gledano u hotelima je ostvareno preko 28.753 noćenja (71,5 posto) dok je u privatnom smještaju ostvareno ukupno 11,474 noćenja (28,5 posto). Obiteljski smještaj iz godine u godinu jača, povećavaju se smještajni kapaciteti, ali i kvaliteta smještaja.         

Ako se noćenja promotre po gačanskim hotelima, stvari stoje ovako: Hotel Park Exclusive – 27,7 posto (11.166 noćenja), Hotel Mirni kutak – 21,3 posto (8.578 noćenja), Hotel Zvonimir 16,3 posto (6.569 noćenja), a Hotel Gacka – 6 posto (2.440 noćenja).

Eto, tako stoje stvari s gačanskim turizmom.

Ovom prigodom valja se osvrnuti na dva napisa koja su se pojavila pred dva tjedna u jednima dnevnima (nacionalnima) novinama. Jedan od novinara je obišao utočište za medvjeđu siročad u Kuterevu, a drugi jedan od otočkih hotela. Nije nam namjera komentirati njihove ocjene objekata ili destinacija zbog kojih su došli, već nešto što je u njihovim člancima bilo gotovo periferno ali „ubojito“. Naime, obadva novinara su bila „zgrožena“ kako su u vrijeme njihova boravka u Otočcu (od nekoliko minuta pa do nekoliko sati, ostaje nam nepoznata količina proboravljena vremena) otočki kafići, pišu oni, „zjapili“ prazni, odnosno da je grad posve prazan i pust. Može biti da je tako bilo kad su se oni zatekli u Otočcu, jedan je od njih je, a sve da bi ilustrirao tu pustoš, fotografirao vizuru u gradskomu parku. I na kraju zaključak kako je to šteta da se ima toliko kvalitetnih hotela a kafići prazni. Kakav je to onda turizam, pitaju se oni. Pa evo kakav, ove brojke govore kakav. Pa za boga miloga kao da je ispunjenost kafića samo znak turističke kvalitete neke destinacije. Što bismo onda mogli kazati za neke druge zemlje, poput na pr. Njemačke, gdje kafića nema proporcionalno u toliku broju kao u Hrvatskoj, u konačnici i u jednomu Otočcu, odnosno da nisu do podneva ni otvoreni, odnosno da rijetki dopodne rade. Onamo jamramo kako Hrvati ništa ne rade i sjede po kafićima, a ovamo jamramo kako su prazni. I to baš onda kada naiđu velika novinarska pera iz metropole i za pola sata utiska išamaraju jednu sredinu i s lijeva i s desna i otiđu u svoju metropolu. Kao da u toj istoj metropoli ne bismo mogli naći u neko doba dana ili noći praznih kafića. Bismo! Svakako da bismo. Ali to je neki drugi problem, očito su u pitanju „metropolski (da ne kažemo metropolitanski) sindromi“ koji se dolaskom u „provinciju“ rascvjetaju u svoj svojoj punini.  

Neka oni govore i pišu što hoće, ali ove neumoljive brojke govore da naš gačanski turizam "gori gre“.

M. Kranjčević

Podijeli novost na društvenim mrežama!
Novalja.coom