O nama   
Kontakt   
Oglašavanje   
Impresum   
Uvjeti korištenja   
Pošaljite nam vijest!
GlasLike.hr
Lika nekretnine
povratak

Sučelni razgovor s Mladenkom Orešković, direktoricom TU TZ Otočac

1/1
Sučelni razgovor s Mladenkom Orešković, direktoricom TU TZ Otočac
Sučelni razgovor s Mladenkom Orešković, direktoricom TU TZ Otočac
Objavljeno: 03-08-2016

OTOČAC – Ne bi bilo pošteno reći da se to nije očekivalo, možda ipak jest, ali onako nekako potiho. Nije se lupalo na sva zvona, što valja shvatiti i prihvatiti. Pa ipak se dogodilo – turizam u Gackoj ipak raste i postaje relevantna gospodarska činjenica. Nije to neki sporadičan skok, ni nagao, već sustavan i traje godinama. Moglo bi se kazati da je zbog toga ovakva tvrdnja realna, da je do postupna povećanja turizma došlo nakon godina i godina strpljiva rada, napora, promidžbe i svega onoga što jednu destinaciju čini takvom. A regija Gacka je postala turistička destinacija, to joj malo tko, osim zlih dušica, može osporiti. A s kim o tomu meritorno porazgovarati ako ne s direktoricom Turističkog ureda Turističke zajednice Grada Otočca Mladenkom Orešković.

Direktorice Orešković, započet ćemo ovaj sučelni razgovor s netom završenom manifestacijom Eko-etno Gacka. Brojni rekoše da je to bila nadasve uspješna manifestacija, nikada veća, nikada posjećenija, premda je 13. po redu. Kakva je Vaša ocjena ovog događanja?

-Nakon 13 godina manifestacije, i to uspješne, shvatite da je došlo vrijeme da se cjelokupna manifestacija podigne na jedan novi nivo pa je s tom niti vodiljom i odrađena netom završena manifestacija. Naime, ista se počela pripremati početkom godine. Na prošlogodišnjem Adventu u Otočcu, a zahvaljujući podršci Hrvatske gospodarske komore – Županijske komore Otočac, nabavljeno je  20 štandova (kao dodatak postojećim 20), tako da ih sada imamo ukupno 40  jednakoobraznih. Zahvaljujući potporama Ministarstva turizma i Hrvatske turističke zajednice imamo svoju pozornicu, klupe, štandove suncobrane - tj. sve što je potrebno  za operativnu pripremu manifestacije. Nakon dogovorena izvođača već se u veljači krenulo s aktivnom  medijskom promidžbom  i rezultat nije izostao. Ali nismo samo mi zaslužni za taj uspjeh: to su ponajprije Otočani i Otočanke unutar ekipa koje se natječu u kuhanju lovačkoga kotlića  i koje godinama podržavaju  i ne izostaju s naše manifestacije; tu je Krešo Kostelac koji se brine da su štandovi osvijetljeni i da je struja dostupna svima u parku;  tu je poduzeće Gacka d.o.o. čiji vrijedni radnici već uhodanim tempom pomažu u pripremi parka, tu su sponzori manifestacije, DVD Otočac, kuhari koji godinama dolaze i ocjenjuju sve te kotliće - volonterski; tu je i Policijska postaja Otočac koja nas obilazi i brine se da sve prođe bez incidenata te brojni izlagači iz Otočca, cijele županije kao i ostalih dijelova Lijepe naše. Moram istaći podršku i povjerenje  predsjednika Turističke zajednice Grada Otočca dr. Stjepana Kostelca zajedno sa članovima Turističkog vijeća i članovima Povjerenstva za strateško planiranje u turizmu.

Kako je krenulo, čini se da će gradski park biti pretijesan za tolike izlagače, kuhare, ali i sve brojnije posjetitelje…  

-To nam svakako ne će biti problem, proširit ćemo, ako bude potrebe, manifestaciju na okolne prometnice ili na Trg popa Marka Mesića, kojega od gradskog parka dijeli Ulica kralja Zvonimira. To su slatke brige, rekla bih.

Ovogodišnji rezultati, naravno govorimo o prvoj polovici godine (podatci su poznati), govore da je gačanski turizam u kontinentalnom dijelu Ličko-senjske županije na drugom mjestu, odmah iza Plitvičkih jezera. Kako to ocjenjujete?

- Dosta se već govorilo i o rezultatima i o kontinuiranom  trudu koji je uložen u taj rezultat. Morate znati da sustav turističkih zajednica odrađuje veliki posao, koji je mnogima nevidljiv i, ako dozvolite, upitan. Sudjelovalo se na inozemnim sajmovima uz podršku Turističke zajednice Ličko senjske županije, na tuzemnim sajmovima, promidžbeni materijal distribuiran je unutar županije,  klastera i LAG-a, online komunikacija promidžbeno je naglasila strateški značajne proizvode destinacije, a na offline komunikaciji se radi tijekom cijele godine (izrada novoga promidžbenog materijala prema potrebi suvremenog turiste, suveniri za promidžbu te nadopuna smeđe signalizacije i info ploča uz nove atrakcije)…

Podatci su zanimljivi, čini nam se da je ove godine po prvi put došlo do znatna produženja boravka gostiju, da se ne radi o 'jednodnevnim' gostima, da se zadržavaju …

-Gacka, kao destinacija, prolazi  dinamiku razvoja t. zv. životnog ciklusa destinacije i mislim da  je nastavak pozitivnog trenda u 2016. godini odličan inicijalni pokazatelj tijeka ovogodišnje turističke sezone, ali i da smo na dobromu putu da postanemo i ostanemo  prepoznatljiva destinacija kontinentalnog turizma. Primjećujemo da se gosti duže zadržavaju, što nam je i krajnji cilj kada razmišljamo o kvaliteti turističke ponude. Ovo je sada ipak neka druga priča gledano unazad pet-šest godina.

Gacka se postupno kao destinacija izgrađuje (još uvijek), sve više se gradi kuća za odmor, apartmana namijenjenih turizmu.  Je li pređena ona kritična faza kada jedna destinacija više nije upitna?

-Pozitivne reakcije koje dobivamo sa svih strana, svakodnevni upiti, e-mailovi i dolasci u ured ili na info punkt , idu u prilog neupitnosti destinacije. Doista se mnogo Gačana odlučilo zagaziti u turističke vode i ponuditi svoje usluge turistima. Mnogo se sadržaja namijenjenih za ovaj vid gospodarstva gradi, što treba pozdraviti. Gacka se samo s brojem postelja smjestila na drugo mjesto u kontinentalnom turizmu ne samo Ličko-senjske županije, već i mnogo šire. Respektirajuća je to brojka, nadmašeno je tih 500 postelja, koje možemo smatrati nekim pragom, kako ste u pitanju istakli. Rekla bih: unazad nema, može samo naprijed. Da su sve mogućnosti iscrpljene, naravno da nisu, ima mjesta, ima prostora, ima mogućnosti za brojne nove sadržaje. Mislim da u narednu razdoblju možemo očekivati nove turističke sadržaje i osmišljene nove turističke proizvode. To je na poduzetnicima, a Turistička zajednica je tu da pomogne u promidžbi i potpori. Mislim da smo došli u fazu kada se jasno uočava razlika između turističke agencije i turističke zajednice. To kažem stoga jer su neki ustrajno optuživali Turističku zajednicu jer im ne puni raspoložive kapacitete.

Što ova destinacija nudi? Što goste zanima? Ima li razlike u interesima s obzirom na zemlje odakle gosti dolaze?

- Pažnju im privlače nezaobilazne mlinice na Tonković i Majerovu vrilu, Muzej Gacke, Velebitsko utočište za mlade medvjede u Kuterevu, ali i otkrivaju kulturno povijesne atrakcije kao Gačanski park hrvatske memorije, Forticu, svetište Boga Mitre na Špilniku.  Uživanje u prirodi, ali aktivni odmor poput ribolova, kajakarenja i  bicikliranja privlačniji je  sve većem broju turista. Mislim da je Gacka, i kao zemlja i kao voda, pravo otkriće, iznenađenje, da je to bila 'terra incognita'. Da je konačno otkrivena. A kada su u pitanju interesi, znate, svaki gost je priča za sebe. Naravno da ima razlika, dok se gosti s Daleka istoka dive svakoj travki, svakom cvjetiću, kojih kod nas ima 'za pola svijeta', dotle neki drugi više inzistiraju na 'aktivnijem sadržaju', trećima je prioritetna domaća gastro-ponuda. Razlika ima, moramo svi učiti, moramo prilagođavati ponudu s obzirom na tržište, to svakako.

Nekako se uvriježilo da se gostima nudi okolica Otočca (mlinice, Hrvatski centar za autohtone vrste riba i rakova krških voda, medvjedi u Kuterevu i sl.), gotovo da je grad ostajao van turistička interesa. Je li tu što promijenjeno?

-Rekla bih da više nije tako. Dogodilo se da smo nekako na sam grad Otočac zaboravili, da smo sve više nudili okolicu nego njegovo središte. Kao da tu nema nikakva turistička sadržaja, a ima, i te kako ima. Spomenula sam Forticu, njenu utvrdu, kapelicu Majke Božje od sedam žalosti, Križni put. Spomenut ću i Put otočkih graničara, koji je započet, obilježen informacijskima pločama, no kako su one uništene moramo napraviti nove od čvršćeg materijala. Eto, tu je nezaobilazni i Gačanski park hrvatske memorije. Sam urbani izgled Otočca mnogima je zanimljiv, da ne ističem sakralne objekte. Mislim da za sam Otočac ima još mnogo posla.

Što to Otočac kao mjesto može turisti ponuditi?

-Otočac kao najstarije naselje u Gackoj, uz  bogatu kulturno-povijesnu baštinu, nudi obilje istinskih vrijednosti: pejzaž,  tradiciju i gastronomiju. Brojne aktivnosti , događanja, hotelski i privatni smještaj itekako su dobra pozivnica za doći, ostati, ali i vratiti se. Treba samo spomenuti da Otočac u svojim granicama naselja ima tri hotela, četvrti je nedaleko u Lešću. Mnogo veće sredine u kontinentalnom dijelu Hrvatske nemaju toliko, što je mnogima veliko iznenađenje. Moglo bi se još toga kazati, ali prostor nas ograničava.

Spomenuli ste i vožnju biciklima. Kada su u pitanju javni bicikli, bilo je onih sumnjičavih, onih koji su 'na prvu' graknuli protiv toga, ismijavali. Je li taj novi turistički sadržaj zaživio?

-Taj novi turistički sadržaj, koji je pozdravljen od svih korisnika, bilo domaćih bilo stranih, je itekako zaživio. Prilikom postavljanja bicikala razmišljalo se isključivo i samo o dodatnom sadržaju za turiste koji šalje poruku da je grad Otočac ekološki osviještena destinacija. A to je itekako važno. Zanimljiv je podatak da se većina naših sugrađana odlučila na korištenje javnih bicikala, tako da je u vremenu od postavljanja javnih bicikala sklopljeno preko 80-ak ugovora o korištenju. To već dovoljno govori, zar ne?

Naravno da čovjek ne smije biti zadovoljan s dosegnutim, valja uvijek unaprjeđivati ponudu. Čime vi u Turističkoj zajednici Garda Otočca kanite u narednom razdoblju unaprijediti, ili barem popuniti, turističku ponudu kraja?

-U Gradu Otočcu odvijaju se raznovrsna turistička događanja tijekom cijele godine. Stalne manifestacije, koje su postale prepoznatljive, privlače sve više posjetitelja u naš grad. Vrlo je bitna i blizina dva nacionalna parka,  parka prirode, pa se to osjeti najčešće na jednodnevnim izletima u Otočac . Prioritetni segment rada  biti će online komunikacija, što će zasigurno doprinijeti boljem repozicioniranju i popularnosti turističke ponude (svakodnevna aktivnost na društvenima mrežama i web portalima). Do kraja tekuće godine odraditi ćemo, u to sam uvjerena, sve planirane zadaće prema programu rada Turističke zajednice . Pritom mislim na planirane radionice Dječjeg ljeta, završnicu istoga, 9 . malonogometni turnir, Advent u Otočcu, doček Nove godine te na realizaciju projekata (Bike point 2016; info ploče i izmjena /ili dopuna smeđe signalizacije) unutar programa HTZ-a, gdje smo ostvarili pravo na potporu u iznosu od 30.000 kuna.

Hvala Vam na ovom sučelnomu razgovoru. Nadamo se da ćemo i u budućnosti imati lijepih vijesti što se turističke ponude i turizma u Gackoj tiče.

-Hvala Vama  što pratite naš rad, veselimo se daljnjoj suradnji!

 

Razgovor vodio: M. Kranjčević

Podijeli novost na društvenim mrežama!
Novalja.coom