O nama   
Kontakt   
Oglašavanje   
Impresum   
Uvjeti korištenja   
Pošaljite nam vijest!
GlasLike.hr
Lika nekretnine
povratak

Koje promjene traže cestovni prijevoznici?

1/1
Koje promjene traže cestovni prijevoznici?
Koje promjene traže cestovni prijevoznici?
Objavljeno: 18-06-2016

OTOČAC – Cestovni prijevoznici u svom poslovanju imaju mnoštvo problema, uostalom kao i cijelo hrvatsko gospodarstvo, i to onih koji izviru iz raznih administrativnih razloga. Na takve probleme prijevoznici teško mogu utjecati, ne mogu ih sami otkloniti, mogu i moraju na njih upozoravati. Tako su na Danima hrvatskih prijevoznika, održanih u svibnju u Poreču, donijeli čak 13 zaključaka sve ne bi li poboljšali položaj svoje grane gospodarstva.

Što su sve zatražili? Teško je sve pobrojati i obrazložiti, valja navesti samo neke. Tako su zatražili da se uvedu vinjete na autocestama sve kako bi im se smanjili troškovi, ali i rasteretile državne ceste. Predlažu povrat dijela trošarina kako bi se potaknulo hrvatske prijevoznike, a i ostale prijevoznike koji tranzitiraju Hrvatskom, da gorivo kupuju u Hrvatskoj. Jednako tako smatraju nepotrebnim obavljati toliko česte tehničke preglede. Traže da se ukinu preventivni pregledi vozila, odnosno da se ukine obaveza fizičkog dolaska na homologacije novih i rabljenih vozila proizvedenih u Europskoj uniji. Odljev vozača kod domaćih prijevoznika je izuzetno velik, ljudi odlaze za poslom u druge zemlje Europske unije, zato traže veće kvote za strane vozače i poticaje za zapošljavanje (iz proračunskih i iz sredstava fondova EU), te stimuliranje prekvalifikacije domaćih vozača, kako bi se riješila problematika nedostatka vozača. Traže također od Ministarstva financija uvođenje fiskalizacije prodaje voznih karata u autobusima i smanjenje poreza na dodanu vrijednost za javne usluge prijevoza putnika te uvođenje povlaštene stopa PDV-a, kao što je to uređeno u većini zemalja Europske unije. Predlažu da se raspodjela svih vrsta dozvola za cestovni međunarodni prijevoz tereta, kao i raspodjela kritičnih i CEMT dozvola, obavlja preko HGK – županijskih komora. Ovime bi se povećala konkurentnost gospodarstvenika zbog objedinjenosti podataka, kvalitetnije usluge, kao i smanjenja troškova prijevoznika s obzirom da bi se usluga pružala putem 20 županijskih komora u Hrvatskoj, a ne kao do sada samo na jednom mjestu u Zagrebu.

Pored ovih zahtjeva još su iskazali svoj interes za boljom praksom i regulativom po pitanju ratificiranja CRM konvencije, o izmjena Pravilnika o izvanrednomu prijevozu, za preispitivanje sporne odredbe zakona kojom je prijevoznicima omogućeno da u linijskom prijevozu ne pristaju na autobusne kolodvore na relacijama kraćim od 50 kilometara, za preispitivanje statusa izdanih 'dozvola zajednice' na temelju kojih se obavlja prijevoz u unutarnjemu cestovnom prometu kako bi se takva praksa ukinula, istakli su problematiku međunarodnih dozvola za linijski prijevoz putnika, uredba EZ 1073-2009. i još niz drugih stvari.

Prijevoznici su posebno naglasili da  Ministarstvo pomorstva, prometa i infrastrukture usmjeri aktivnosti prema postizanju što veće usklađenosti svih subjekata u prijevoznom sustavu, te da pruži potporu prijevoznicima u rješavanju problematike prema ostalima ministarstvima i institucijama.

Nešto od toga je i postignuto, poput COD-a 95, no sada kada država nema Vlade, tko će moći rješavati njihovu problematiku?

M. Kranjčević

Podijeli novost na društvenim mrežama!
Novalja.coom