O nama   
Kontakt   
Oglašavanje   
Impresum   
Uvjeti korištenja   
Pošaljite nam vijest!
GlasLike.hr
Lika nekretnine
povratak

I na vozačkima se građanima bespotrebno poseže u džep

1/1
I na vozačkima se građanima bespotrebno poseže u džep
I na vozačkima se građanima bespotrebno poseže u džep
Objavljeno: 11-04-2016

OTOČAC – Nedavno je na ovom portalu bilo riječi oko (ne)važećih osobnih iskaznica i kazni koje prijete svima onima koji na vrijeme nisu ušli u postupak izrade nove osobne iskaznice. Još za osobnu iskaznicu kako-tako, mora se imati, to je jedini pravi identifikacijski dokument, ali ima mnogo drugih stvari koje čovjek mora imati, a koštaju, da te Bog oslobodi.

Evo, na primjer, vozačka dozvola. Vozačka dozvola izdaje se svima onima koji za određenu kategoriju vozila imaju položeni vozački ispit, ali i obavljen liječnički pregled. Mnogi vozači imaju u vozačkoj određena ograničenja, odnosno obvezu zdravstvena pregleda nakon nekog vremena. I tu ne bi bilo ni pol muke da se može obaviti samo dio pregleda, upravo onaj zbog kojeg je vozačka dana na određeni rok. No tomu nije tako, recimo, ako je nekome vozačka ograničena rokom zbog vida, taj nesretnik mora proći cijeli zdravstveni pregled, od mjerenja tlaka, provjere srca, psihijatra, psiho testa, pregleda okuliste. Dakle, nije moguće samo provjeriti vid i ako je sve u redu doći s tim u policijsku postaju i produžiti vozačku. Autor ovih redaka je bio u toj situaciji kojemu su zbog klasične kratkovidnosti vozačku ograničavali na tri godine. I onda je morao svake treće godine proći zdravstveni pregled kao onaj na početku, a rješavanjem istovjetnih psiho-testova čovjek se osjeća krajnje indisponiran. U ponovnim pregledima je na psiho-testu znao riješiti samo prvu stranicu, podvući crtu i napisati „dalje test ne želim rješavati jer ga znam napamet“. Konačno je trebalo poduzeti mjere da taj rok ograničenja bude razuman.

Produženje vozačke dozvole zbog zdravstvenih ograničenja klasičan je primjer apsurdnosti državne administracije koja građane košta suludo mnogo novca i vremena. A sve bi moglo biti puno brže i učinkovitije kada bi se propisi pojednostavili, kada bi zavladala logika.

Ako smo uzeli kao primjer ograničenje vozačke zbog obveze nošenja naočala, za svaki novi medicinski pregled treba platiti nekih 400 do 500 kuna, kako gdje, to ovisi o tome koliko građanina 'rebne' koja medicina rada. Ne treba ni spomenuti da je taj pregled vida daleko ispod razine onoga kod redovitog pregleda okuliste. Kad se izgubi vrijeme i nova za pregled, tada još treba platiti 3o kuna državne takse i 151 u državni proračun. Taksa se predaje u policiji, a uplatu u državni proračun treba obaviti u pošti ili banci. Nakon toga, kako već gdje, treba pričekati koji tjedan za vozačku.

Postavlja se i pitanje zašto građanin, koji nije vozač profesionalac, mora ići na preglede u medicinu rada? Što se to ne bi trebalo odnositi na one koji su profesionalno zaposleni kao vozači, što ima smisla? Zašto potvrda oftalmologa u redovnu pregledu ne bi bila mjerodavna? I naravno jeftinija, odnosno besplatna.

Očito je da postoji sprega između onih koji donose provedbene propise i liječničkog lobija. O tome svjedoče malo-malo pa cijele reportaže na našim dalekovidnicama kako to nije u redu da se vid ne provjerava svim vozačima u nekim intervalima. Jer da ljudi slabo vide, a to onda rađa prometne nezgode i nesreće. Također se digla cijela bura otkako nema više obveze da vozači nakon 65. godine života na moraju na periodične liječnike preglede da bi zadržali vozačku dozvolu. Tobože da su stari vozači prava prijetnja i pošast na cesti. Sve je to lijepo upakirano, samo nije rečeno koliko to ljudi zbog 'slaba' vida uzrokuju prometnih nezgoda i nesreća, odnosno koliko u tome participiraju stari(ji) vozači. Koliko je poznato iz crnih kronika, takvih je slučajeva relativno malo, u pravilu teške prometne nesreće uzrokuju (pre)mladi vozači, bahati vozači, 'zlatna mladež' i te kategorije. Stari(ji) vozači po prirodi stvari nisu u tom košu. Pa odakle onda toliki poriv da njih treba mahnito kontrolirati i provjeravati, a one prave prouzrokovatelje nezgoda i nesreća ne? Ili je to samo povod, držimo da jest, da se mirnim građanima jednostavno posegne u džep i izvuče novac.

Voljeli bismo kad bi netko od struke demantirao ovaj članak, odnosno dao prave statističke podatke.

M. Kranjčević

 

Podijeli novost na društvenim mrežama!
Novalja.coom