O nama   
Kontakt   
Oglašavanje   
Impresum   
Uvjeti korištenja   
Pošaljite nam vijest!
GlasLike.hr
Lika nekretnine
povratak

Obredi Velikog petka

1/9
Obredi Velikog petka
Obredi Velikog petkaObredi Velikog petkaObredi Velikog petkaObredi Velikog petkaObredi Velikog petkaObredi Velikog petkaObredi Velikog petkaObredi Velikog petkaObredi Velikog petka
Objavljeno: 25-03-2016

Kršćani diljem svijeta obilježavaju Veliki petak, dan raspeća i smrti Isusa Krista. Dan je Muke Gospodnje, kada se vjernici prisjećaju posljednjih sati Isusova života.  Veliki petak jedini je dan u godini kada nema klasičnog misnog slavlja. Crkvena zvona ne zvone, orgulje ne sviraju, oltar je bez križa, svijećnjaka, cvijeća, a vjernici se u crkvi okupljaju u tišini.

Obredi Velikog petka sastoje se od tri dijela: službe riječi, klanjanja križu i svete pričesti.

U Otočcu, u 18 sati, na Veliki petak bogoslužje je počelo u tišini. Svećenik mons.mr.Tomislav Šporčić se prostire pred oltarom ( i za to vrijeme vjernici kleknu i mole u tišini ) uz župnika Šporčića bio je i don Jure Ladišić te desetak ministranata. Nakon toga čita se molitva i odmah je slijedilo čitanje te pripjevni psalam: Oče, u ruke tvoje predajem duh svoj. Potom je bilo drugo čitanje i pjesma prije Evanđelja- Krist postade poslušan do smrti. Potom je čitana Muka Gospodina našega Isusa Krista po Ivanu. Čitala se po ulogama – svećenik i više vjernika čitača, ove godine su to bili mladi naše župe.

U središtu kršćanstva kao prepoznatljiv znak stoljećima je bio križ. Njime se označavala tragična smrt Isusova životna sudbina kojom je posvjedočio Božju privrženost čovjeku. Teološki križ uvijek se vezivao uz Isusovo uskrsnuće. Križ je po vome izgledu i po svome sadržaju povezuje čovjeka s Bogom - vertikala ukazuje na čovjekovu usmjerenost prema Bogu, a horizontala je znak međusobne povezanosti ljudi, ali i Boga s ljudima. Međutim, u posljednje vrijeme u duboko kršćanskoj europskoj kulturi sve su jasniji prigovori protiv križa i opori njegovu znaku, a time i njegovu sadržaju: u školama, na javnim mjestima, na trgovima. Križ počinje smetati ljudima, iako u njemu nema prijetnje, nema prigovora, nema osude, nego postoji poziv i znak određenog načina života i smrti. Kao da se uklanjanjem križa iz društva, kulture i života želi izbrisati sve ono što je križ značio za čovječanstvo i za kršćanstvo tijekom povijesti. I kao da križ nije proistekao iz života i smrti konkretnog čovjeka u kojem je Bog na osobit način bio prisutan u Isusu. Naime, mnogi tzv.karizmatici krivo uče ulje kako je u životu sve moguće postići brzo i na lagan način.: ozdraviti preko noći, postati dobar kršćanin i dobar čovjek u hipu, postići životnu stabilnost u najkraćem vremenu. Ako bi to bilo tako, onda bi Isusova smrt i muka bile uzaludne i besmislene, onda bi ti karizmatici bili mudriji i moćniji od Isusa koji je svoj život shvatio i kao put preko Kalvarije, a ne prvenstveno kao put čudesa - kazao je župnik Šporčić u svojoj homiliji.

Po završetku homilije pristupilo se otkrivanju i ljubljenju križa. Župnik trostruko pjeva: Evo drvo križa. Okupljeni vjernici u tišini dolazili su do križa i ljubili ga. Zbor je pjevao: Puče moj, Prosti moj Bože, Ja se kajem Bože mili….

U trećem dijelu obreda bilo je pričešćivanje. Na početku pjevao se “Oče naš”, a kad je počelo pričešćivanje pjevalo se : Uzmite jedite, Zdravo tijelo Isusovo, Moj Isuse, Odzivam se Isuse, Klanjam ti se smjerno.

Kako otpusne pjesme na Veliki petak  svi su se razišli u šutnji.

I.B.

 

Podijeli novost na društvenim mrežama!
Novalja.coom