O nama   
Kontakt   
Oglašavanje   
Impresum   
Uvjeti korištenja   
Pošaljite nam vijest!
GlasLike.hr
Lika nekretnine
povratak

Kome sve eVisitor zagorčava život?

1/1
Kome sve eVisitor zagorčava život?
Kome sve eVisitor zagorčava život?
Objavljeno: 05-12-2015

OTOČAC - Povodom objave novog Pravilnika o načinu vođenja popisa turista te o obliku i sadržaju obrasca prijave turista turističkoj zajednici (NN 126/15) kojim sustav Hrvatske turističke zajednice eVisitor i službeno postaje središnji elektronički sustav prijave i odjave turista u Republici Hrvatskoj s punom primjenom od 1. siječnja 2016., obavještavamo Vas da u pratećem dokumentu - dopisu Glavnog ureda Hrvatske turističke zajednice možete pročitati sve bitne informacije o sustavu eVisitor, te Vas molimo da iste po potrebi dalje komunicirate  i prema svojim suradnicima na području Vašeg rada.

Čemu će informacijski sustav za prijavu i odjavu turista služiti?

  • Prikupljanju i obradi podataka o pružateljima usluga smještaja i njihovim smještajnim objektima na području Republike Hrvatske - u informacijski sustav za prijavu i odjavu turista se unose svi relevantni podaci o pružateljima usluga smještaja (ime/naziv, OIB, adresa) i njihovim smještajnim objektima (vrsta, kategorija, lokacija, smještajni kapacitet) dostupni iz rješenja koja izdaju Uredi državne uprave u županijama odnosno Ministarstvo turizma. Iz navedenog razloga informacijski sustav za prijavu i odjavu turista može biti upotrijebljen kao jedinstvena i lakopretraživa baza svih pružatelja usluga smještaja odnosno jedinstvena baza svih smještajnih objekata koji posluju na teritoriju RH. U tom smislu želja je da eVisitor zamijeni dosadašnje pojedinačne registre koji se zasebno vode po pojedinim županijama odnosno od strane Ministarstva turizma.
  • Vršenju prijava i odjava gostiju od strane pružatelja usluga smještaja putem Interneta - krajnji korisnici informacijskog sustava za prijavu i odjavu turista (fizičke i pravne osobe koje djeluju kao pružatelji usluga smještaja) bit će u mogućnosti putem informacijskog sustava u svako doba samostalno izvršiti prijavu i odjavu gostiju koji borave u njihovim objektima, a što će rezultirati automatiziranim popisom (knjigom) gostiju na razini svakog pojedinog objekta odnosno pojedinog pružatelja usluge smještaja.
  • Obračunu i kontroli naplate boravišne pristojbe - na temelju izvršenih prijava i odjava gostiju te podataka o pojedinom smještajnom objektu informacijski sustav za prijavu i odjavu turista će automatski, uzimajući u obzir parametre koji se odnose na kategoriju turističkog mjesta, trajanje sezone i druge elemente bitne za obračun, vršiti obračun boravišne pristojbe po pojedinom smještajnom objektu odnosno pojedinom pružatelju usluga smještaja te povezivati izvršene uplate sa zaduženjima i time izračunavati trenutnu obvezu.
  • Obradu i analizu podataka te izvještavanje u statističke svrhe - navedeno će omogućiti praćenje kretanja turista gotovo u realnom vremenu, s odmakom od najviše 24 sata, po jednom ili više kriterija kao što su duljina posjeta, lokacija, spol, dob, država ili mjesto prebivališta i drugo, što će sustavu turističkih zajednica omogućiti provođenje aktivne marketinške politike, a javnosti pružiti aktualne podatke o kretanju turista. S obzirom da će dio tih podataka biti besplatno dostupan putem internetskih stranica, iste će moći koristiti i svi gospodarski subjekti koji pružaju turističke usluge u svrhu prilagodbe svoje ponude čime će se postizati sinergijski učinak svih turističkih dionika na promociju hrvatskog turizma i postizanje konkurentnosti ponude. Dodatno, pristupom bazi podataka omogućit će se i Državnom zavodu za statistiku te znanstveno-istraživačkim institucijama provođenje daljih i kompleksnijih statističkih i drugih analiza vezanih uz turistički sektor.
  • Međusobnoj suradnji tijela javne vlasti u izvršavanju zakonskih zadaća - putem udaljenog pristupa bazi podataka informacijski sustav za prijavu i odjavu turista će omogućiti svim zainteresiranim javnim tijelima (Carinska uprava, MINT, MUP, DORH i dr.) da prikupljene podatke koriste za ostvarenje svojih zakonom propisanih zadaća, bez dodatnih administrativnih zahtjeva ili barijera.

Sve ovo stoji u materijalima Hrvatske turističke zajednice. A turističke zajednice na terenu negoduju, bjesne, upućuju otrovne strjelice na one koji su sve ovo osmislili, a što otežava i zagorčava život djelatnicima turističkih zajednica, koji se sve više pretvaraju u 'ćate' (super)birokratizirana sustava u Hrvatskoj. Postavljaju pitanje zašto moraju raditi posao za MUP, DORH, Carinu, Ministarstvo turizma, ili već koga? Država ih za taj (nametnuti) rad ne plaća, plaćaju ih svi oni koji se bave turističkom djelatnošću. Je li to novi (tihi) namet? Ima tu još mnoštvo pitanja koja traže valjane odgovore.

M. Kranjčević

Podijeli novost na društvenim mrežama!
Novalja.coom