OTOČAC – Društvene mreže daju velike mogućnosti, ali time daju neslućene mogućnosti nelojalne konkurencije, odnosno izbjegavanja različitih obveza u odnosu na one koji rade na “klasičan“ način. Jedna od tih je kupovanje paket putovanja online, za razliku od kupnje fizički u agencijama. Dosadašnja praksa je pokazala da su egencije postale zakinute, odnosno da im online konkurencija ugrožava poslovanje.
Zato je Europski parlament 27. listopada ove godine usvojio tekst Direktive o paket aranžmanima i potpomognutima putnim aranžmanima. Ova direktiva će stupiti na snagu objavom u službenom listu Europske unije, a to će biti do kraja ove godine ili početkom sljedeće.
Ova direktiva, između ostalog, uređuje prava putnika i osigurava ravnopravnost onih koji kupuju paket putovanja online i fizički u agencijama. S aspekta agencija ona umanjuje mogućnost stvaranja nelojalne konkurencije s obzirom na razlike u kanalu prodaje – doznajemo u Hrvatskoj gospodarskoj komori – Županijskoj komori Otočac.
M. Kranjčević